BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Search This Blog

Saturday, March 6, 2010

SAHABAT SAYA...



aku n kak fiza...

nurul udin wit me...

Kawan karib??aku ada ramai kawan tapi yang paling rapat ngan aku ialah SAFIZALATUL HUSNI. Aku panggil kak fiza je.Bukan apa die lebih tua dari aku..k0n0n-konon hormatlah...Die da kawin da pun..Anak 2 orang..Aku kenal die sewaktu usia aku baru je 8 tahun...Masa 2 aku baru je pindah sebelah rumah die.Sejak 2 aku rapat ngan die..Begitu jugak adik die NURUL ASRA.Tapi kitaorang panggil die Udin je..Macammana dapat nama udin 2???kisahnya, dulu si udin ni jual roti canai, pas 2 udin nie minat si Nurul ni,S0 hari-harilah kitaorang sakat die dengan panggilan udin 2.Lama-lame melekat pulak nama 2 dengan die..hehehe..Kemana kitaorang pergi mesti bertiga....bahasa pun lain dari yang lain...Percaya x kitaorang ni kalau berborak menggukan panggilan ''KITA''."contohnya-Mimie nanti kol kita taw".Entah lah x boleh nak di ubah..Kadang-kadang ada yang gelak sebabnya ye la ''kita'' 2 penggunaan bahasa budak kecik..Sekarang ni pun budak kecik da cakap aku kau dah..Nak wat camne kan...So kekallah panggilan 2 hingga ke hari nie..Walaupun aku rapat dengan dorang ni tapi ngan si Nurul nie masa aku kecik-kecik aku selalu gaduh ngan die,bukan gaduh betul tapi gadoh manje-manjelah...Kalau boleh benda kecik pun nak gadoh..Ye la die nie banyak songeh sangat..Ajak p kedai Panas lah apa lah..Ajak jalan jauh sikit da bising-bising mengadu penat..Letih lah..Rehat japlah..klu p jogging mesti die yang buat hal.Takut angsa lah..itulah inilah..Banyak ragam lah..hahaha...Betul x?korang baca nie pun korang da dapat bayang kan camne Nurul nie???Jangan marah ye Udin nanti cepat tua.. Banyak suka duka aku kongsi ngan dorang nie...ye lah dari kecik berkawan. Dulu masa aku sekolah menegah selalu naik motor ngan dorang nie. Pusing-pusing taman, p sana sini lah. Sampai mak ayah kita orang marah-marah sebab suka curi motor dorang. Kenangan???Banyak sangat. Tapi yang tak boleh dilupakan bila aku ngan dorang naik motor 3 orang..x motor ayah aku motor ayah dorang.Sampai semua orang gelar kitaorang ni sakai..bengong kan??Tapi sebab kan x penahkan hiraukan orang lain kitaorang buat b0d0h je..apa ada hal yang penting kitaorang x ganggu orang lain. Orang lain nie je yang suka ganggu kita orang..Tapi x sangka lak dalam pada kita orang berkawan ni ada yang jelez...Kerana perasaan jelez yang x boleh hilang 2 lah "makluk tuhan'' ni memporak perandakan persahabatan kita orang sehinggalah terjadi pergaduhan yang besar..Sehingga putus persahabatan ini..Selama 3 tahun kitaorang bermasam muka, tidak bertegur sapa dan saling memusuhi..Terukkan???aku pun x taw apa yang ''makluk tuhan'' ni nak sebenarnya..Mayb da puas k0t hati die sebab 3 tahun kita orang x bertegur sapa....Tp selepas 3 tahun akhirnya persahabatan kami kembali bertaut..ceh..cam hubungan cinta lak..Semua nie diatas jasa baik FARA OSMAN tapi aku panggil die ayer je..sebabnya??die banyak sangat ayer...hahahaaha
TERIMA KASIH AYER..SAYANG KAU...sO sehingga sekarang la kami terus berkawan dan terus berkawan....Sem0ga persahabatan ini kekal selamanya..Amin.....


0 comments: